04 September 2013

Homemade paper

Have you ever intend to do something but never know how to start ? I do !

Vous avez déjà voulu faire une page sur un sujet très spécial sans jamais savoir par où commencer ? Moi oui ! Et c'est justement le premier challenge proposé sur le CKC blog

Je voulais scrapper ma grand-mère depuis si longtemps, je suis contente d'avoir enfin réussi à le faire. Tout est parti de la bannière de mon blog que je voulais absolument réutiliser pour une page, mais je la trouvais trop romantique pour scrapper mes petits garçons. Par contre, c'était exactement l'atmosphère que je voulais pour la page sur ma grand-mère, donc voilà...

Je me suis aussi inspirée d'un atelier d'Ali Edwards où elle suggère d'utiliser une histoire en seulement six mots sur nos pages (bon, moi, c'est un peu plus long, mais j'ai beaucoup aimé utiliser un long titre et je recommencerai !).

I wanted to make a page about my beloved grand-mother for so long but I've never found how to start this special project.
I really loved the banner that I made with my September counterfeit kit and I wanted to use it in my usual scrapbooking. I thought that the banner's soft feeling would nicely matches my grand-mother's wonderful and kind personality, and then the page came together easily.

Supplies used : Patterned papers by My Mind's Eyes, American Crafts and Swirlcards - Stamps by Florilèges Design (flourish) - Die by Kési'art (doily) - Alphabet by Quickutz - Handmade items : background paper (Distress inks), washi tape (with handmade stamp), label and flower (gathered ribbon).
.
I was inspired by the Challenge #1 on the CKC Blog : "making a project that you have always intended to start".

I was also inspired by Hello Story week 6 : "a six words story". I don't used to make long titles but I loved it and I will do it again ! My title reads "Moments with you are in my heart forever". Well, it's longer than six words, isn't it ?

The (handmade) ribbon flower came from my August counterfeit kit.

La fleur est fait-maison et provient de mon kit d'Août.

First, I planned to use this homemade paper (inspired by a Crate Paper paper), but I finally opted for the woodgrain one.
  
scrapbooking

If you want to make your own big chevron patterned paper, here is a quick tutorial, the last one for this month's kit (but come back tomorrow, and you will have a big surprise !) :

scrapbooking tutorial

I used a big set square and some scrap paper to mask the zone that I wanted to ink (and I made marks with a lead pencil to keep the stripes regular) .
I fastened my homemade stencils with masking tape to prevent them to move. Then, I white inked with a blending foam with circular movements.
You might also use white paint or white mist because it should be faster. But I do like the look of the white ink when spread with the blending foam.

Au départ, je voulais utiliser ce fond de page, mais j'ai finalement préféré le papier faux-bois. 
Je vous montre quand même comment j'ai fabriqué le gros chevron blanc : j'ai utilisé une grosse équerre et deux feuilles de papier imprimante pour créer un pochoir et j'ai encré les bandes ainsi créées (j'avais fait des repères sur mon fond de page pour positionner mon pochoir à intervalles réguliers)...
J'aime beaucoup l'effet fondu, mais l'encre blanche Florilèges Design n'était pas facile à étaler, si c'était à refaire, je crois que j'utiliserai plutôt de l'encre en spray ou de la peinture acrylique/gesso.

If you use this technique, I would love to see it !

8 comments:

  1. Absolute gorgeous :)
    I know exactly what you mean about not knowing where to start but it comes to me eventually :)

    ReplyDelete
  2. What a lovely tribute page for a dear lady.
    I'm glad you got a vision for what this page should be :~)

    ReplyDelete
  3. Wonderful page and fantastic techniques.

    ReplyDelete
  4. A stunning page - love it.
    Clever technique for chevrons too - TFS

    ReplyDelete
  5. mmm.. so lovely. you make it all look soooo simple ;-)

    ReplyDelete
  6. Quelle douceur dans cette page... beaucoup d'émotion...

    ReplyDelete